Ahad, 6 November 2016




Di persisiran pantai di kejauhan hiruk piruk manusia,bersama keindahan malam,
Deruan suara angin yg melambai,
Menenangkan hati kali ini,
aku duduk di atas batu sambil melihat kocakkan ombak yg datang dan pergi,
Tiupan Angin mencium wajahku,
trase hangat dan dingin...
Dari arah belakang satu suara menegur ku
Aku berpaling,
subhanallah!!!!!!!
"Sungguh indah ciptaanMu,,sebaris senyuman ikhlas dihadiahkan pada ku,
aku terpegun,
terkaku,,
tiba2 wajah itu kian mengecil dan pergi bersama tiupan angin,
khayalanku mula meronta untuk pergi,
Tetapi nafsuku mengikat diriku ini,
Di Pulau ilusi aku hidup bersendiri lagi,
Namun  bayangan si dia setia muncul menemani tatkala gundah dan sepi,
Kemunculannya memberi aku kekuatan untuk teruskan kehidupan..
sanubariku mulai meronta mencari ketenangan..
Lantas otakku berfikir,apakah yang aku cari???Tatkala terumbang ambing di lautan,datang bantuan menongkatku.,
Ketika aku asyik dlm dunia ilusi ku,terdengar akan aku satu laungan yang merdu,.
Sukma ku bergetar,
meminta untuk mencari arah bunyi itu.,
Saat langkah pertama dimulakan,
wajah bayangan datang menghalang,.
Fikiranku terganggu,
aku disambar perasaan terkesima,.aku mulai berpinar.,
Namun aku mencari secebis kekuatan untuk mendekati laungan itu,,.Gelap!!!!
duniaku seakan gelita,.Aku sudah tidak mampu berdiri,
rebah dan lemah terkulai di gigi pntai...
Dan aku mulai...............................


Apakah yg terjadi,,???

aku merepek lg ilusi dalam diri,ampun🙈😁


Tiada ulasan: